dimarts, 25 de novembre del 2014

Comunitats d'aprenentatge

Bé, ja estem de nou así després d'uns dies plens de feina.

     Fa uns dies, he tingut l'oportunitat de llegir un llibre que recomane a tothom, anomenat " Transformando la escuela : comunidades de apendizaje" és un llibre en el qual trobem les claus i els passos per tal d’aconseguir una escola innovadora, una escola inclusiva. Trobem alguns exemples d’escoles que van somiar en convertir-se en comunitats d’aprenentatge, com el cas de l’escola pública Ruperto Medina, i com van aconseguir ser-ho. Un llibre on es parla de la vertadera importància de tots els agents de l’educació
 ( famílies, docents, alumnes, entorn, organitzacions...) , de la cooperació, el treball en equip, etc i que pot aportar a la societat aquest tipus d’educació tan innovadora.

       La lectura d’aquest llibre ha sigut un aprenentatge molt interessant, m’ha donat l’oportunitat de conèixer més a fons en que consisteix aquesta meravellosa tasca de l’educació innovadora. Pense que es com l’ utopia de l’escola feta realitat. Una realitat educativa que tindria que ser taca obligada la seua expansió i coneixement arreu de totes les escoles del món. És una realitat on a tots els que estem immersos en el món de l’educció pense que ens agradaria treballar.
D’altra banda, també cal destacar que encara  que les comunitats d’aprenentatge es consideren metodologies mes dinàmiques i obertes, no vol dir que siguen més fàcils d’elaborar ni menys organitzades. Aquestes necessiten una molt bona planificació i organització de les sessions, una avaluació molt continuada per saber si estan assolint-se els objectius que es persegueixen i si la informació i l’educació està arribant a tots els membres de la comunitat educativa d’una manera eficient.
Hem pareix una molt bona manera de fer front a l'educació per tal que siga vàlida i efectiva per a tothom, sense cap inconvenient o discriminació per raó de sexe, ètnia o cultura, on a més d’aprendre conceptes acadèmics, ajuda a créixer com a persones crítiques i reflexives, on s’educa amb valors provinents de tot l’entorn.


Podem trobar més informació sobre les comunitats d'aprenentatges a pàgines webs de centres que tenen l'oportunitat de dir que ho són, i que tanta ajuda necessiten del voluntariat, como ara:
  

o al centre que lluita hui en dia per poder ser comunitat d'aprenentatge, aquest és el centre públic Magisterio español de València, situat a l'avinguda de la plata.


Tot aquell que estiga interessat en ajudar i formar part de les comunitats d'aprenentatge, estic segura que a aquest centres us rebran amb les braços oberts.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada